POWr Video Slider

niedziela, 30 listopada 2014

Hedge Fund Market Wizards

Wlasnie zabralem sie za czytanie ksiazki Jacka Schwagera pt. " Hedge Fund Market Wizards" .
http://www.amazon.com/Hedge-Fund-Market-Wizards-Winning/dp/1118273044/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1417402967&sr=8-1&keywords=hedge+fund+market+wizards

Cala seria ksiazek z serii Market Wizards jest owiana tak ogromna slawa ze nie ma co wiele na ten temat duzo pisac .  Ja swoja przygode zamierzam zaczac wlasnie od Hedge Fundow :)

Poczatek i pierwszy wywiad z Colm O'Shea robi wrazenie i wciaga , oby tak dalej .....
Postaram sie napisac cos wiecej po przeczytaniu....

Moim problemem z czytaniem ksiazek bylo lenistwo oraz trudnosc czytania ze zrozumieniem , problem z koncentracja ..... ogolnie nie lubialem i nie lubie czytac - nudzi mnie to i meczy .....

Postanowilem cos z tym zrobic i jakos temu zaradzic gdyz wiedza jaka jest do zgarniecia z niektorych ksiazek jest ponadczasowa i bezcenna . Dotarlo to do mnie dopiero po kilku latach inwestowania .

Czytanie na tablecie wraz  z jednoczesnym sluchaniem audiobooka okazalo sie strzalem w 10 !!!
Tresc dociera do glowy w postaci dzwieku , oraz w postaci obrazu . Koncentracja i skupienie pojawiaja sie samoistnie .

                                                  Widze Slysze .....  -  ..... Rozumiem Pamietam

Polecam ta metode , uwazam ze warto przynajmniej sprobowac w ten sposob przyswajac wiedze .

Dostepnosc ebookow, audiobookow na polskim rynku ksiazki o tematyce finansowej jest ZENUJACA.  W tym widze troche problem . Sam osoboscie znam troche angielski i w tym jezyku slucham i czytam i chyba w ta strone musi isc Polski Inwestor ..... gdyz dostep do wiedzy na swiecie jest ogromny , potezny . Polecam wejsc na strone Amazon , albo Audible aby przekonac sie jak daleko z tylu jestesmy .......

Wszystkim milosnikom sagi Market Wizards polecam strone ktora w sposob uporzadkowany opisuje
glownych bohatorow   >>>>   http://www.donttalkaboutyourstocks.com/marketwizards/

Nastepnym ksiazka ktora chce przeczytac bedzie -Wspomnienia gracza gieldowego , Edvin Lafevre .
Podobno klasyk nie mniejszy niz Market Wizards.

Na koniec, pol zartem pol serio - ksiazka -  napewno niesamowita ale narazie odpuszczam :D:P
http://www.maklerska.pl/uwolnij-swoje-bogactwo-ebook-p-2172.html

Kazdemy niech sobie sam zada trud oceny wiarygodnosci tej niesamowitej pozycji ksiazkowej .
Pokusilem sie dodatkowo o poszukanie jakichs informacji o autorze . Okazuje sie ze jest to doswiadczony inwestor oraz  specjalista od "rozwoju osobistego" i "psychologii sukcesu".

Link do analizy w/w autora - http://danielwilczek.pl/inwestowanie-akcje-na-historii-kghmu/

Zawsze sie zastanawiam skad tacy ludzie sie biora ....

Dzwiek na koniec postu i poczatek tygodnia ...bo bez muzyki zycie smutne :)


poniedziałek, 10 listopada 2014

Partiotycznie ... !

Narodowe Święto Niepodległości – polskie święto państwowe obchodzone 11 listopada dla upamiętnienia odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918, po 123 latach zaborów (1795–1918); święto zostało ustanowione w 1937, od 1939 nie było obchodzone, przywrócono je w okresie transformacji systemowej w 1989[1]; jest dniem wolnym od pracy 
                                                                                                  zrodlo - Wikipedia







1
http://jonaszdrobniak.blog.pl/2014/03/08/te-wspaniale-kobiety-zofia-rapp-nieprawdopodobna-historia-nieprzecietnej-kobiety/ - warto poswiecic chwile i przeczytac , maximum szacunku !

2
https://www.youtube.com/watch?v=5mBY92BaIBo - cicho i skutecznie ...

3
http://www.csidata.com/cgi-bin/CorrelationReportsNw.pl?page=Intro - jak ktos sie lubuje w korelacjach , porownaniach , na tej stronie spedzi duzo czasu :)

niedziela, 9 listopada 2014

Ciekawe .... !

1
Wyglada ciekawie i interesujaco - moim zdaniem warto sprawdzic , cos innego od ochlapu i pomyj ktore dostaje na polskim rynku - http://www.quantpedia.com/


2
Zachecam do ogladniecia bardzo dobrego , ciekawego i madrego filmu ktory zrobil na mnie piorunujace wrazenie - https://www.youtube.com/watch?v=qBKtLcYJ2rQ&index=7&list=LL5jSUvsHZhpHiHvhQJbzxxw - bo nie sama gielda zyjemy :)


3
Bardzo ciekawy wywiad , goraco polecam posluchac bo warto .... sluchac tych ktorzy maja pojecie o czym mowia :) - http://www.equitymagazine.pl/equity-podcast-01/

niedziela, 2 listopada 2014

SZkolenie

Ostanimi czasy skokowo wzrosla liczba osob , firm ktore ucza jak zarabiac na gieldzie.  Nie jestem przeciwnikiem zdobywania tego typu wiedzy - wrecz preciwnie - uwazam ze to przyspiesza rozwoj.

Czestym przypadkiem nie jest to samo szkolenie ale cala kampania reklamowo - marketingowa poprzedzajaca.  Przewaznie ejst do gra na emocjach skierowana dla ludzi ktorzy chca w jakichs sposob zmienic swoj dotychczasowy tryb zycia.  Perfidna gra na emocjach pokazujaca ze nasze zycie moze byc piekne , nasz trading moze byc uslane rozami !!! W TEJ BRANZY MARKOWY PRODUKT NIE POTRZEBUJE REKLAMY !!!

Wazna jest weryfikacja wynikow , ich powtarzalnosc - tego trzeba wymagac . Warto szukac nie tylko polsko jezyczne strony ale tez i inne . Z pomoca google tlumacza mozna naprawde wiele .
Typowe polskie szkolenie lub strategia  jest przewaznie podpatrzone w Stanach i tutaj przedstawiane
jako nowa mysl inwestycja.

Zwykly kurs analizy technicznej to tak jakby uczyc sie budowy silnika parowego.  Sadze ze trzeba znac podstawy i to obowiazkowo lecz caly cyrk staje sie coraz bardziej " komputerowy "


Przyklad i teraz prosze sobie samemu ogladnac i zadac trud oceny wiarygodnosci .  Czasami tak wlasnie w zyciu jest ze trzeba umiec ocenic drugiego czlowieka nie znajac go .





 Tutaj juz sprawa wyglada obiecujaco i ciekawie lecz pojawia sie slowo SETUP , STALY UKLAD - potencjalny znak ostrzegawczy . Wiec uwazac .





Tutaj to wyglada jeszcze bardziej profesjonalnie i fachowo , tylko zapewne spedzal bym pol dnia przy kompie - ale moze niektorzy tak lubia ...

Napewno jeszcze warto zwrocic uwage na EduCentrum ... http://www.educentrum.edu.pl/.

Ostatnio sam troche czytam i slucham co pisze i mowi pan Grzegorz Zalewski bo ,,,,, lubie go sluchac , ot to :)

Zanim wydasz kilka tysiecy pomysl , zadaj pytanie , jak cos wyglada albo brzmi zbyt dobrze to gleboko sie zastanow , bo analiza techniczna to laczenie wielu elementow w jedna calosc , takie prywatne sledztwo i na podstawie wiekszego prawdopodobienstwa - podjecie decyzji o otworzeniu pozycji lub nie robieniu nic .

Jesli ktos nie zgadza sie z moimi tezami to smialo podyskutuje , skupielm sie tylko na kilku szkoleniach , sa zapewne jeszcze inne lepsze i gorsze ,,, opinie , recenzje sa bardzo mile widziane

czwartek, 25 września 2014

Mostostal Zabrze

Wyglada ciekawie , Zapowiada sie ciekawie ...

Najlepsza nauka nie jest sledzenie wykresu ani konto demo tylko miec otwarta pozycje ( mala )  na

danym walorze .  Tak zeby nawet duza strata nie powodowala uszczerbku na nerwach , a satysfakcja

bedzie ogromna ... i tak mozna sobie ciupac az sie w koncu czlowiek nie wyzbedzie tych uczuc ,

odczuc - Strach , Radosc - jak w koncu  zrobi to mechanicznie bez emocji - to sie nazywa inwestor :)

Oczywiscie rada dla instrumentow bez dzwigni !



wtorek, 23 września 2014

PKP CARGO

Jesli spolka faktycznie jest dobra fundamentalnie to powinna isc w gore z trendem ...

Niebieska linia oznaczylem mozliwy opor i target jednoczesnie dla czesci pozycji . Grajac mala pozycja warto sie zastanowic czy takie dzielenie zysku nie powoduje zbytniego wzrostu kosztow .
czy czasem nie lepiej wziasc co nasze .  Podziekowac ze jest wogole i szukac innych okazji..... Ja jako takie male HFT :)

Przerywana linia czerwona tez stanowi pewien opor lecz trudno mi pisac o jego waznosci , przekonajmy sie .......

W przypadku gdy sprawy pojda w zla strone , nie mam strategii wyjscia ani stop loss , zakladam ze spolka jest dobra fundamentalnie i poradzi sobie lecz nie wyobrazam sobie zejscia ponizej minimum na 71 zl , trwale zejscie bedzie oznaczac strate pieniedzy oraz czasu.

Czesto nie tylko tracimy pieniadze ale co gorsza czas , spolka stoi miesiacami w miejscu , moze nie tylko stop loss cenowy ale tez i czasowy ?

sobota, 20 września 2014

Do obserwacji

Atrem - http://www.stockwatch.pl/gpw/atrem,wykres-swiece,wskazniki.aspx
Spolka znajduje sie na waznym poziomie ( minimum 2009 ) .
Zejscie w okolice zoltego prostokata moze sklonic mnie do kupna . Wyjscie gora z prostokata ( zakladam ze jest to fala 4 ) spowoduje ze zastanowie sie nad tym jeszcze raz .
Na gieldzie z kursem moze zdarzyc sie wszystko . Gram za tyle zebym sie tym nie stresowal . Obserwuje wykresy tygodniowe i wyzsze . Nie jest to zadna rekomendacja , kazdy decyduje sam co robi ze Swoimi pieniedzmi .
Aby podejmowac dobre decyzje inwestycyjne trzeba miec trzezwy , swiezy , wypoczety umysl . Pierw nalezy zadbac o swoje zycie osobiste , zdrowie , rodzine a dopiero pozniej o ..... gielde !
Nie jestem fanem Narkotykow , Kasyna i Forexu i kazdemu te 3 rzeczy odradzam !